reprai, Simya VC’den 500 bin dolar yatırım aldı

Erken aşama girişimlere odaklanan uluslararası hızlandırma fonu Simya VC, Türkiye'den global olarak doğan reprai’ye 500 bin dolar yatırım yaptı. reprai, aldığı bu yatırımla teknolojisini güçlendirmeyi ve başta Batı Avrupa ve Amerika olmak üzere global ölçekte büyümeyi hedefliyor. Aynı zamanda ekibini genişleterek operasyonel kapasitesini artırmayı hedefleyen reprai, ilaç sektöründe global ölçekte etki yaratacak yenilikçi çözümler geliştiriyor.

reprai, Simya VC’den 500 bin dolar yatırım aldı

Türkiye’nin ilk girişim sermayesi fonu 212’nin, erken aşama girişimlere yatırım yapma hedefi doğrultusunda hayata geçirdiği Simya VC, ilaç sektöründeki pazarlama ve satış süreçlerini dönüştürmeyi hedefleyen teknoloji girişimi reprai’ye 500 bin dolar yatırım yaptı. Avrupa ve Amerika pazarlarında ölçeklenebilir büyümeyi odağına alan reprai, aldığı yatırımla pazar payını artırmayı, ekip yapısını genişletmeyi ve teknolojisini daha da geliştirmeyi hedefliyor. reprai, bu adımlarla global ölçekte sektör standartlarını şekillendiren oyunculardan biri olmayı amaçlıyor.

İlaç firmalarının sağlık profesyonelleri ile olan etkileşimini kişiselleştirilmiş ve veri odaklı hale getirerek, sektörde dijital dönüşüme liderlik etmeyi amaçlayan reprai, ilaç şirketlerinin pazarlama kanallarını yapay zekâ destekli çözümlerle dönüştürerek optimize ederken, aynı zamanda sağlık profesyonellerine daha etkili erişim sağlayan ölçeklenebilir etkileşim modelleri geliştiriyor.

Maliyeti 500 dolardan 20 doların altına indiriyor

Simya VC Yönetici Ortağı Selma Bahçıvanoğlu konuyla ilgili şu değerlendirmede bulundu:

“Simya VC olarak geleceğin teknolojilerine yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Son yatırımımız reprai, yapay zeka temelli etkileşim platformuyla ilaç sektöründeki önemli bir dönüşüm ihtiyacına çözüm sunuyor. Yüz yüze satışların etkisinin azaldığı, sağlık profesyonellerinin dijital beklentilerinin arttığı bir dönemde, bu çözüm zamanlama açısından son derece avantajlı. Kurucular Didem Aral, Özhan Öztürk, teknoloji liderleri Cihan Şahin ve Charles Randall’ın birbirini tamamlayan yetkinlikleri ve deneyimli ekipleri, erken aşamada güçlü bir ürün-pazar uyumu yakaladıklarını gösteriyor. ABD’de bir doktor-temsilci görüşmesi ortalama 500 dolara mal olurken, reprai bu maliyeti 20 doların altına düşürüyor. Bu da ölçeklenebilirlik ve verimlilik açısından ciddi bir potansiyel sunduğunu ortaya koyuyor. Simya VC olarak reprai’nin, halen yeterince dijitalleşmemiş bu pazarda önemli bir pay elde edebileceğine inancımız tam.”

reprai, ilaç sektörü için verimlilik odaklı dijital dönüşüme liderlik ediyor

reprai Kurucu Ortağı ve CEO’su Didem Aral ise konuyla ilgili şunları söyledi:

“reprai’yi, ilaç sektörünün pazarlama süreçlerine yapay zeka temelli bir dönüşüm getirmek amacıyla kurduk. Kuruluşumuzdan bu yana Avrupa ve Amerika gibi stratejik pazarlarda ölçeklenebilir büyümeye odaklandık. Aldığımız yatırımla birlikte, kısa sürede elde ettiğimiz sektörel etkimizi daha da derinleştirmeyi ve sektörün global standartlarını belirleyen oyunculardan biri olmayı hedefliyoruz. Sadece müşteri portföyümüzü genişletmekle kalmayacak, aynı zamanda global ölçekte ilaç sektöründe dijital dönüşüme yön veren bir etki yaratacağız.”

  Hibya Haber Ajansı