Opel Ascona B ve Manta B 50 yaşında
Opel, 1975 yılında tanıttığı Ascona B ve Manta B modellerinin 50’nci yıl dönümünü kutluyor. Modeller, Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı’nda (IAA) tanıtılmış ve uzun yıllar üretimde kalmıştı.

Alman otomobil üreticisi Opel, 1975 yazında piyasaya sürdüğü Ascona B ve Manta B modellerinin 50’nci yıl dönümünü kutluyor.
Her iki model de aynı teknik temele sahip olmasına karşın farklı özellikleri ve hedef kitleleriyle öne çıktı. İkinci nesil modeller, Frankfurt IAA 'de tanıtıldı.
İkinci nesil Ascona B, selefine göre yaklaşık 20 santimetre daha uzun, 4 santimetre daha geniş bir gövdeye sahipti. Dingil mesafesi yaklaşık 9 santimetre uzatıldı. Genişleyen iç mekan, bacak ve omuz mesafesini artırırken güçlendirilmiş yan destekli koltuklar yolcu konforuna katkı sağladı. Ön şasi geliştirilerek sürüş ve seyahat konforu iyileştirildi. Uzatılmış dingil mesafesi, önde ve arkada geniş iz aralıkları ile daha uzun yay mesafesi dengeli ve güvenli yol tutuşu sağladı. Aerodinamik geliştirmeler sayesinde yakıt tüketimi azaltılırken rüzgâr gürültüsü de düşürüldü. Alçaltılmış bel çizgisi ve yaklaşık yüzde 20 daha büyük cam yüzeyleri, ferahlık hissini ve genel görüşü artırdı.
Manta B, aynı teknik temel üzerine sportif bir coupé olarak tasarlandı. Modelin alçak kaputu, geniş cam yüzeyleri ve büyük dikdörtgen farları bulunuyordu. İnce ve uzun silueti ile dikkat çeken Manta B, entegre denge çubuğu ile pasif güvenliği artırdı. Model, ekonomik yakıt tüketimi ve beş kişiye kadar yolcu kapasitesi ile tasarlandı.
Opel, performans odaklı versiyonlar da geliştirdi. 1975’te tanıtılan Manta GT/E, mat siyah kaput, kromsuz iç döşemeler, metal kollu spor direksiyon simidi, eksiksiz gösterge paneli ve daha sert süspansiyon ile otomobil tutkunlarının beğenisine sunuldu. GT/E modeli, 77 kW (105 HP) güç ve 185 km/s maksimum hız değerlerine sahipti.
Motor sporlarındaki başarılar Ascona B ve Manta B ile devam etti. Ascona 400, 2,4 litrelik DOHC motor, 106 kW (144 HP) güç, disk frenler ve beş ileri şanzıman ile ralli sahnesinde yer aldı. Walter Röhrl, 1982’de Ascona 400 ile Dünya Ralli Şampiyonluğu’nu kazandı. Manta 400, 2,4 litrelik 16V motorla 106 kW güç sunarken, yarış amacıyla tasarlanan versiyon yaklaşık 206 kW (280 HP) güç üretiyordu. 1983 yılında Manta 400, Almanya Ralli Şampiyonası’nı ve Fransa’da şampiyonluk elde etti.
Manta B, 1988 yılına kadar üretimde kalarak 13 yıl ile Opel’in en uzun süre üretilen modeli oldu. Dönemin spor otomobillerine göre etkileyici aerodinamik yapıya sahipti (cW 0,352). 1989’da tanıtılan Opel Calibra, Manta B’nin ardından piyasaya sunuldu ve 0,26 sürtünme katsayısı ile uzun yıllar dünyanın en aerodinamik seri üretim otomobili olarak kabul edildi.
Günümüzde Opel, Astra GSe ve Astra Elektrik modelleriyle sportif tasarım anlayışını devam ettiriliyor.
Hibya Haber Ajansı