Toyota Türkiye’den 4 ayda güçlü performans
Toyota, yılın ilk 4 ayında otomobil pazarında 2024 yılı aynı dönemine göre yüzde 63’ün üzerinde büyüme kaydetti.

27 bin 177 adetlik satış elde eden Toyota, bu satış performansıyla birlikte Türkiye’de en çok tercih edilen ikinci otomobil markası oldu. Toyota’nın rekor satışı, markanın otomobil pazarında yüzde 8.8 pazar payı elde etmesini sağladı. Toyota hafif ticari araçlar ve binek araçları dahil, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 51 büyümeyle 30 bin 617 adetlik satışa ulaştı.
Toyota’nın Türkiye’de yılın ilk 4 ayında en çok tercih edilen modelleri, 12 bin 926 adetle Toyota Corolla Sedan, 8 bin 789 adetle Toyota C-HR Hybrid ve 4 bin 338 adetle Corolla Cross Hybrid oldu. Bununla birlikte Yaris Cross Hybrid, Toyota C-HR Hybrid, Corolla Cross Hybrid, RAV4 Hybrid ve Land Cruiser Prado olmak üzere çok geniş bir SUV ürün gamına sahip olan Toyota, Türkiye’de de bu iddiasını ortaya koydu.
Toyota’nın ilk 4 ayda gerçekleştirdiği SUV satış adedi 13 bin 875 adet olurken, binek araç satışlarının yüzde 51’ini SUV’lar oluşturdu. Toyota C-HR Hybrid, 8 bin 789 adetle Ocak-Nisan döneminde SUV pazarının en çok tercih edilen üç modelinden biri oldu. C-SUV segmentinde Toyota C-HR Hybrid ve Corolla Cross Hybrid ile yer alan Toyota, en çok satan marka olarak da öne çıktı.
Ocak-Nisan döneminde hafif hibrit, tam hibrit ve şarj edilebilir hibrit araç pazarında Toyota yüzde 19 payıyla lider konumda yer aldı. Bununla birlikte tam hibrit pazarında ise Toyota, ilk 4 ayda 18 bin 196 adetlik tam hibrit satışı ve yüzde 79’luk payıyla açık ara liderliğini sürdürdü.
Hibya Haber Ajansı